دوربین‌ امنیتی ضد آب قابلیت مقاومت در برابر باران، بوران، برف و آب‌وهوای بد را دارد. این ویژگی برای خریدارانی که انتظار دارند دوربین امنیتی آن‌ها همیشه درست کار کند، ضروری است. قبل از خرید باید کمی تحقیق کنید و تفاوت دوربین ضد آب با دوربین مقاوم در برابر آب‌وهوا را دریابید.
باوجوداینکه مردم تفاوتی بین این دو اصطلاح قائل نیستند اما دوربین‌های ضد آب نمی‌توانند در آب غوطه‌ور شوند. با کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های متعدد دوربین‌های امنیتی ضد آب و نحوه استفاده بهینه از آن‌ها، می‌توانید مطمئن باشید که انتخابتان درست بوده و آنچه خریده‌اید ارزش پولی را که بابتش داده‌اید، داشته است.

در دوربین‌ امنیتی ضد آب به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید؟

مهم نری دلیل افراد برای انتخاب دوربین‌های امنیتی ضد آب، این است که آن‌ها برای تحمل دماهای شدید، رطوبت، شوک و افتادن از ارتفاع زیاد ساخته شده‌اند. این نوع دوربین‌ها در محفظه‌های ضد آب و مناسب برای هر نوع آب‌وهوا قرار داده شده‌اند و در همه شرایط آب‌وهوایی می‌توانند تصویر را ضبط کنند، و در برابر آسیب‌های حاصل از آب، رطوبت، باد یا میعان مقاومت می‌کنند.
هنگام خرید دوربین‌ امنیتی ضد آب باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید: کیفیت تصویر، سهولت نصب و عملکرد، قیمت و غیره.

کیفیت تصویر

لازم است دوربین مداربسته با کیفیت بالا خریداری کنید اما کار آسانی نیست. قبل از خرید دوربین‌ امنیتی ضد آب، چند عامل را که تعیین‌کننده کیفیت تصویر است، مدنظر قرار دهید. برخی از این عوامل عبارت‌اند از: وضوح دوربین، شرایط نوری منطقه‌ای که می‌خواهید دوربین را در آنجا نصب کنید و محدودیت‌های بالقوه هنگام نصب دوربین.
وضوح یا جزئیات تصویر یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده کیفیت تصویر است. دوربین‌هایی با وضوح پایین MP 0.8 یا وضوح بالای MP 5 انتخاب کنید.

دوربین‌های امنیتی ضد آب دید در شب

دوربین‌های دید در شب برای فضاهای باز کارآمدی کمتری نسبت به دوربین‌های دید در شب برای فضاهای بسته دارند اما اگر می‌خواهید بر قسمت‌های تاریک ملک خود نظارت داشته باشید گزینه‌های خوبی هستند. در اکثر موارد، مجموعه‌ای از دیودهای نوع LED، روشنایی دید در شب را فعال می‌کنند. کارایی آن‌ها بستگی به مکان نصب آن‌ها دارد.

دوربین‌های سیم‌دار یا بی‌سیم

دوربین‌های امنیتی ضد آب بی‌سیم محبوب‌تر از دوربین‌های سیم‌دار هستند زیرا نصب آن‌ها راحت‌تر است. به‌علاوه، نیازی نیستان‌ها را با سیم به روتر وصل کنید که نشان می‌دهد کار با آن‌ها هم بسیار آسان است. متصل کردن دوربین امنیتی یسشیم به کامپیوتر برای دید ویدئوها آسان است و برای این کار نیازی به سیم ندارید.

دوربین‌های امنیتی ضد آب مادون‌قرمز

اگر دوربین امنیتی می‌خواهید که اشیای فلزی یا حرکت را در محوطه معینی شناسایی کند، بهتر است دوربین‌ امنیتی ضد آب مادون‌قرمز را انتخاب کنید. استفاده از این نوع دوربین‌ها در دفاتر و سایر محل‌های کار رواج دارد اما انتخاب خوبی برای ساختمان‌های مسکونی هم هستند.

حسگر حرکتی

بسیاری از دوربین‌های امنیتی مقاوم در برابر آب‌وهوا دارای تکنولوژی حسگر حرکتی هستند، بدان معنا که تا زمانی که حرکتی را شناسایی نکنند، چیزی ضبط نمی‌کنند. اگر قصد دارید فضای سرور خود را هنگام ضبط تصویر از دوربین امنیتی هدر ندهید، این ویژگی بسیار مناسبی است. تنها عیب استفاده از حسگرهای حرکتی در دوربین مداربسته فضای باز این است که حسگرهای آن‌ها معمولاً به باد حساس هستند که منجر به ضبط تصاویر بی‌فایده می‌شود.

انواع دوربین‌های امنیتی ضد آب

هنگام خرید دوربین‌ امنیتی ضد آب، از بین انواع مختلف مدل‌ها انتخاب کنید. شما باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های دوربین و ویژگی‌های محلی که می‌خواهید تحت نظر بگیرید، تصمیمتان را بر نیازهای خاص خود استوار کنید. جدول زیر، برخی گزینه‌های موجود دوربین‌های امنیتی ضد آب را نشان می‌دهد.

نوع دوربین ویژگی‌های اصلی
دوربین‌های امنیتی بولت ایده‌آل برای مکان‌های کوچک

ابعاد کوچک

نداشتن لنز زاویه واید

دوربین‌های نور کم ایده‌آل برای محیط‌های دارای نور کم

دارای مدل رنگی و سیاه‌وسفید

دوربین‌های گنبدی ایده‌آل برای سقف‌های اتاق، اما در فضای باز هم کارایی دارد

سیم بی‌حفاظ و مرئی ندارد

انتخابی مناسب برای پارکینگ‌ها

انتخابی مناسب برای دید 360 درجه از اتاق

دوربین‌های PTZ زاویه دید خوب

ایده‌آل برای مکان‌های بزرگ

وضوح خوب به دلیل ویژگی PTZ

 

هنگام انتخاب دوربین‌ امنیتی ضد آب، مساحت مکانی را که می‌خواهید تحت نظر بگیرید، به‌حساب آورید. همه دوربین‌ها در همه مکان‌ها کارکردهای یکسانی ندارند؛ پس قبل از خرید، توضیحات روی محصول را به‌دقت بخوانید.

نکاتی برای خرید دوربین‌ امنیتی ضد آب دست‌دوم

اگر می‌خواهید پول کمتری خرج کنید، می‌توانید دوربین‌ امنیتی ضد آب دست‌دوم بخرید. هنگام خرید دوربین‌های امنیتی ضد آب دست‌دوم باید شرایط آیتم و تطابق آن با بقیه تجهیزات خود را مدنظر قرار دهید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که آیتم موردنظر همه نرم‌افزارهای لازم برای نصب و راه‌اندازی را همراه دارد.

نحوه خرید دوربین‌های امنیتی ضد آب در وب‌سایت ای.بی.

خرید دوربین‌های امنیتی ضد آب کمی زمان‌بر است اما با کمی تحقیق، همه‌چیز آسان‌تر خواهد شد.. بررسی انواع مدل‌های مختلف روش خوبی برای مقایسه ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف است. این کار در وب‌سایت ای.بی. آسان است زیرا مدل‌های مختلفی از فروشنده‌های متعدد در سراسر جهان به شما عرضه می‌کند.
برای پیدا کردن دوربین امنیتی ضد آب مناسب، مورد جستجوی خود را درون پنجره جستجو تایپ کنید. برای جستجو در بین نتایج وقت بگذارید و به یاد داشته باشید که قبل از خرید، توضیحات محصول را به‌دقت بخوانید.

نتیجه‌گیری

داشتن دوربین امنیتی ضد آب برای حفاظت از خانه و محل کار در برابر دزدی و ورود غیرقانونی لازم است. این نوع دوربین برای کسانی که در مناطق آب‌وهوایی سخت یا پرباران زندگی می‌کنند انتخاب خوبی است. با استفاده از دوربین امنیتی ضد آب به‌جای دوربین معمولی می‌توانید مطمئن باشید که در هر شرایط آب‌وهوایی، تصاویر امنیتی باکیفیتی خواهید داشت.