در مطلب قبل برخی از نکات مربوط به انتخاب بهترین دوربین امنیتی را با هم مرور کردیم. در این مطلب به مطالعه ادامه این نکات خواهیم پرداخت.

4) انتخاب وضوح دوربین

این مورد به خطوط وضوح دوربین امنیتی اشاره دارد. هرچه خطوط وضوح بیشتر باشد، جزئیات بیشتری در ویدئو دیده می‌شود. پس این خطوط باید تا جای ممکن زیاد باشند. طبق استانداردهای فعلی، 350 خط وضوح نسبتاً کم است. 450 خط بسیار متداول است و برای استفاده عمومی نسبتاً خوب است. 525 تا 580 خط وضوح برای CCTV استاندارد وضوح بالایی محسوب می‌شود و بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. دوربین‌های مگاپیکسلی و دوربین‌های امنیتی HD، وضوح بسیار بالاتری دارند. این نوع دوربین‌ها به‌زودی در بازار عرضه می‌شوند اما گران‌قیمت هستند و برای اطلاعات ویدئویی بیشتر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند.

5) دوربین‌های دید در شب با روشنایی مادون‌قرمز

اگر دوربین‌های امنیتی برای کاربرد در شب که نور کم است استفاده می‌شوند به‌احتمال‌زیاد باید دوربین امنیتی را انتخاب کنید که LEDهای مادون‌قرمز داشته باشند تا منطقه را روشن کنند. اشعه مادون‌قرمز را چشم انسان تشخیص نمی‌دهد اما دوربین آن را تشخیص می‌دهد.

6) دوربین امنیتی سیم‌دار یا بی‌سیم

بسیاری از خریدارانی که برای اولین بار CCTV تهیه می‌کنند، مجذوب مفهوم دوربین‌های امنیتی بی‌سیم می‌شوند زیرا های-تک هستند و نیازی به کابل ندارند. اما بدانید که دوربین‌های بی‌سیم نسبت به تداخل دستگاه‌های بی‌سیم دیگر مانند تلفن‌های بی‌سیم، دستگاه‌های اینترنتی بی‌سیم و دستگاه‌های دیگر آسیب‌پذیر هستند. دامنه فرکانس‌های این نوع دوربین‌ها 2.4 و 5.8 گیگاهرتز است.

همچنین، دوربین‌های بی‌سیم ‌دارای کابل برق هستند پس نمی‌توان گفت که کاملاً بی‌سیم هستند. نکته آخر اینکه دوربین‌های  بی‌سیم نیازمند دریافت‌کننده و انتقال‌دهنده رادیویی هستند که به قیمت آن‌ها می‌افزاید. بهتر است حدالمقدور دوربین‌های امنیتی فضای باز دارای سیستم سیم‌دار باشند. البته این قاعده استثنایی هم دارد. در مورد دوربین‌های امنیتی IP فضای بسته که شما برای دیدن دوربین‌ها از راه دور از اینترنت استفاده می‌کنید، احتمالاً دوربین امنیتی (وای-فای) بی‌سیم مانند دراپ‌کم، فاس‌کم و دوربین‌های IP دیگر مانند مدل‌های بلکین و لاجیتک را انتخاب خواهید کرد. این نوع دوربین‌ها دارای انتقال‌دهنده بی‌سیم سرخود هستند و برای انتقال سیگنال ویدئویی به روتر بی‌سیمی که در دامنه نسبتاً نزدیک در فضای بسته قرار دارد (معمولاً کمتر از 100 فوت) طراحی شده‌اند و معمولاً به این منظور قابل‌اعتماد هستند.

7) ملاحظات قیمت

درکل، مثل «هرچه پول بدهی، آش می‌خوری» تا حدی در مورد خرید تجهیزات CCTV هم صدق می‌کند. مطمئناً اگر کمی بگردید می‌توانید کمتر پول خرج کنید اما مراقب دوربین‌های امنیتی بسیار ارزان باشید زیرا احتمالاً از عملکرد آن‌ها ناامید خواهید شد. فروشنده خوبی پیدا کنید که برای درک نیازهای شما وقت بگذارد. به ارزان‌قیمت‌ترین دوربین امنیتی راضی نشوید. برای جستجو در بین محصولات متنوع وقت بگذارید، با فروشنده‌ای که می‌توانید به او اعتماد کنید مشورت کنید سپس تجهیزات CCTV را بحرید که بهترین عملکرد را با توجه به نیازهای امنیتی و قیمت آن داشته باشند. بهترین انتخاب همیشه ارزان‌قیمت‌ترین یا گران‌قیمت‌ترین تجهیزات CCTV نیست.