در دو مطلب قبل برخی از نکات مهم درباره خرید دوربین امنیتی دید در شب را با هم بررسی کردیم. در این مطلب به مطالعه ادامه این نکات خواهیم پرداخت.

4- انتخاب تعداد دوربین در سیستم

سیستم فضای باز برای خانه یا محل کار کوچک نیازمند دو یا چهار دوربین هستند تا پوشش کافی را در اختیار کاربران قرار دهند. متخصصان توصیه می‌کنند که برای پوشش کامل مناطق تخت حفاظت، دوربین‌های فضای بسته کافی نصب کنید. وقتی سوژه از یک میدان دید دوربین به میدان دید دیگر حرکت می‌کند، نباید نقطه کوری وجود داشته باشد. تعداد دوربین‌های سیستم به سطح پوشش – محیط هندسی، فضای باز و فضای بسته – بستگی دارد. تعداد دوربین‌ها هم مانند تجهیزات دیگر عموماً بر میزان سرمایه‌گذاری در سیستم تأثیر می‌گذارد.

5- انتخاب حساسیت نور و لوکس

درجه لوکس تعیین‌کننده قابلیت دوربین در تصویربرداری تحت شرایط نوری مختلف است. مثلاً یک شمع در فاصله 30.5 سانتی‌متری هر شیء، 30.5 سانتی متر-شمع نور بر آن شیء ساطع می‌کند که برابر با 10 لوکس است.

شرایط نوری دامنه لوکس
نور مستقیم خورشید 130000 – 100000
نور غیرمستقیم خورشید 20000 – 10000
نور روز، ابری 1000
دفتر کار در فضای بسته 400 – 200
شرایط روز تاریک 100
گرگ‌ومیش 10
گرگ‌ومیش آخر روز 1
روشنایی ماه کامل 0.1
یک‌چهارم ماه 0.01
آسمان شب صاف، بدون ماه 0.001

 

هنگام انتخاب دوربین امنیتی دید در شب، مصرف‌کننده باید دوربینی را انتخاب کند که درجه لوکس کمی داشته باشد تا کاربردی باشد. کیفیت تصویر به‌شدت بستگی به میزان نوری دارد که دوربین دریافت می‌کند.

نحوه خرید دوربین امنیتی دید در شب در وب‌سایت ای.بی.

وقتی نیازهای امنیتی خود را شناسایی کردید، می‌توانید در وب‌سایت ای.بی. سیستم یا دوربین امنیتی دید در شب را جستجو کنید. آیتم موردنظر خود را در پنجره جستجو وارد کنید، مثلاً «دوربین امنیتی دید در شب»، و فهرست نتایج را جستجو کنید. بهتر است دایره جستجوی خود را با جستجوی نوع دوربین، نوع اتصال، حالت رنگ یا برند محدود کنید، مانند «دوربین امنیتی بی‌سیم بولت».

قبل از اینکه آیتم خود را انتخاب کنید با سابقه فروشنده – نظرات مشتریان، رتبه‌بندی بازخوردها و سیاست‌های فروش – آشنا شوید. به دلیل ارزش و وزن دوربین‌های امنیتی، بهتر است سیستمی را انتخاب کنید که فروشنده آن در محدوده کد پستی شما باشد تا هزینه حمل‌ونقل ندهید. باید قبل از نهایی کردن معامله اطمینان حاصل کنید که فروشنده با تحویل جنس به شخص شما موافق است.

نتیجه‌گیری

صاحبان خانه و کار برای حفاظت از اموال، کاهش نرخ بیمه و تأمین امنیت شخصی خود، سیستم‌های امنیتی مجهز به دوربین‌های مختلف را به کار می‌گیرند. به دلیل اینکه اموال پس از تاریکی هوا در خطر بیشتری هستند، دوربین‌های دید در شب ابزار قدرتمندی در حفظ امنیت هستند. این دوربین‌های انطباق پذیر، برای گرفتن تصاویر واضح حتی در شب‌های تاریک، مجهز به LEDهای مادون‌قرمز هستند. دوربین‌های امنیتی دید در شب، تصاویر رنگی یا سیاه‌وسفید تولید می‌کنند. وجود تکنولوژی حسگر حرکتی به کاربران امکان می‌دهد تا از تصویربرداری ساعت‌ها بی‌حرکتی، جلوگیری کنند.