در بخش اول این مطلب یکی از نکات بسیار مهم درباره خرید دوربین امنیتی دید در شب را با هم مرور کردیم. در این مطلب به دو نکته دیگر اشاره خواهیم کرد.

2- انتخاب نوع اتصال سیستم

بسته به شرایط ضبط و محیط، مصرف‌کننده باید تشخیص دهد که سیستم سیم‌دار نیازهایش را تأمین می‌کند یا سیستم بی‌سیم. دوربین‌های سیم‌دار برای استفاده در فضاهای باز و بسته مناسب هستند و عموماً بالاترین کیفیت تصویر را دارند. این نوع دوربین‌های امنیتی دارای پورت‌های اتصال DIN و BNC هستند تا انطباق‌پذیری را افزایش دهند؛ کابل‌های فرمت‌های ویدئویی، دوربین‌ها را به واحدهای کنترل و ضبط متصل می‌کنند.

سیستم‌های سیم‌دار

سیستم‌های سیم‌دار برای مکان‌های گران‌قیمت که به دلیل مساخت زیاد سیستم بی‌سیم نمی‌تواند آن‌ها را پوشش دهد، مناسب هستند. این دوربین‌ها اگر برای دید در شب استفاده شوند، دارای فیلتر مادون‌قرمز هستند که تصاویر رنگی دقیقی تولید می‌کنند. دوربین‌های دید در شب معمولاً تصاویر سیاه‌وسفید تولید می‌کنند تا وضوح، کنتراست و جزئیات تصویری بهینه‌ای ایجاد کنند. این سیستم‌ها به دلیل داشتم سیم‌های مرئی برای متجاوزانی که سعی دارند جلوی دید دوربین نباشند، قابل‌شناسایی هستند.

سیستم‌های بی‌سیم

دوربین‌های بی‌سیم به‌راحتی نصب می‌شوند و روشی مقرون‌به‌صرفه برای داشتن سیستم امنیتی هستند. دوربین‌های امنیتی که با سیگنال‌های بی‌سیم دیجیتال کار می‌کنند، نسبت به تداخل سیگنال دستگاه‌های دیگر آسیب‌پذیر نیستند. دوربین‌های امنیتی دیجیتال، خروجی صوتی و تصویری واضحی دارند تا بتوانند در صورت لزوم جزئیات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند.
سیستم‌های بی‌سیم برای مکان‌هایی مناسب هستند که کاملاً تحت پوشش سیگنال هستند و اکثر سیستم‌های بی‌سیم نیازمند خط بدون پارازیتی بین دریافت‌کننده و انتقال‌دهنده هستند. شاخه‌های درخت یا حیات‌وحش که مانع اتصال خط دید می‌شوند، سیگنال سیستم خارجی را مختل می‌کنند. سیستم بی‌سیم با استفاده از نیروی باتری، هیچ‌گونه سیم‌کشی مرئی ندارد و پنهان کردن آن از متجاوزان راحت‌تر است.

پروتکل اینترنت

دوربین‌های شبکه IP (پروتکل اینترنت) به کاربر امکان می‌دهند که با استفاده از یک روتر کامپیوتری، سیستم را متصل کند. این روش اتصال، هر دوربین را دستگاهی می‌داند که روتر آن را کنترل می‌کند. بسیاری از سیستم‌های امنیتی شبکه‌ای به کاربر امکان کنترل از راه دور دوربین‌ها را از طریق تلفن هوشمند یا کامپیوتر متصل به اینترنت می‌دهد. بسیاری از دوربین‌های شبکه‌ای می‌توانند تصویر ویدئویی را با استفاده از نرم‌افزار مناسب در یک دستگاه ضبط ویدئویی شبکه‌ای یا یک کامپیوتر، ضبط کنند. مصرف‌کنندگان می‌توانند از سیستم‌هایی استفاده کنند که امکان نظارت زنده بر صحنه را از طریق نمایشگر اختصاصی، نمایشگر کامپیوتر یا تلفن هوشمند یا تبلت فراهم می‌کنند.

3- سیستم فضای باز یا سیستم فضای بسته

هر دو سیستم فضای باز و فضای بسته در تأمین امنیت برای مصرف‌کننده کارآمد هستند و کارایی سیستم تعیین می‌کند که کدام‌یک بهتر است. خواه دوربین امنیتی دید در شب را برای ترساندن متجاوزان در فضاهای باز نصب کنید، خواه آن را برای امنیت خانواده در فضاهای بسته نصب کنید، هرکدام از این سیستم‌ها امنیت ویژه‌ای در هر خانه ایجاد می‌کنند.

سیستم فضای باز

دوربین‌های فضای باز باید ضد آب و ضد گردوغبار باشند تا عملکردشان در هر آب‌وهوایی قابل‌اعتماد باشد. دوربین‌هایی که زیر سایبان نصب می‌شوند در برابر آب‌وهوای نامساعد مقاومت بیشتری دارند. دوربین فضای باز باید سایبان بارانی محافظتی و محفظه دوربین داشته باشد تا از تماس باران، برف و آشغال‌های معلق در هوا با لنز جلوگیری کنند و واضح‌ترین تصویر ممکن را ارائه دهند. برخی فضاهای بازی که برای نصب دوربین انتخاب می‌شوند عبارت‌اند از: خطوط حصار، خیابان‌ها، پیاده‌روها و ورودی‌ها.

سیستم فضای بسته

دوربین‌های فضای بسته لازم نیست در برابر آب‌وهوای مختلف مقاوم باشند. نصب دوربین مداربسته جلوی دید افراد و با نشانگر ضبط مشخص، موجب می‌شوند که متجاوزان در انجام اعمال غیرقانونی خود تردید کنند. شاید برخی هم دوربین را درون دکور پنهان کنند تا متجاوزان متوجه آن نشوند.

حسگر حرکتی

وجود حسگر حرکتی برای سیستم‌های امنیتی فضای باز مفید است، خصوصاً در شب. این قابلیت یکی از کارکردهای نرم‌افزار DVR است که قاب را برای تشخیص  هرگونه حرکتی اسکن می‌کند و دوربین را برای ضبط آماده می‌کند. این قابلیت ضبط انتخابی اگر درست تنظیم شود به کاربر امکان می‌دهد تا استفاده‌ای بهینه از حجم ذخیره‌سازی DVR و استمرار تصویربرداری داشته باشد. سیستم‌های ویدئویی دارای حسگر حرکتی باید روی سطح حساسیت متوسط تنظیم شوند تا حرکت‌های عادی مثل پرچم یا اشیای شناور در باد، سیستم را روشن نکنند.