امتیازات این دوربین ها را می توان به صورت زیر خلاصه کرد :
• نصب آسان
• کنترل هر مکان از راه دور حتی کشور های دیگر
• حالت دید در شب به صورت رنگی
• شناسایی حرکت و سیستم هشدار دهنده
• دخیره اطلاعات بر روی کارت حافظه SD
• قابلیت استفاده از چندین دوربین
• ضبظ تصاویر متحرک یک دوربین تا 10 دوربین
• عملکرد زوم دیجیتال 16 برابر تا 42 برابر
• کنترل از راه دور
• استفاده بی سیم
• حتی بکار گیری مستقیم بدون استفاده از اینترنت مانند دوربینهای معمولی دیگر و اتصال به ویدیئو و تلویزیون
• حرکت در جهت افقی و عمودی
• تشخیص حسگر انسان
آیا میتوان Network Camera را در هر کجا به کار برد ؟
بله – بسته به نوع دوربینی که انتخاب می شود می توان گفت که درهر کجا می توان از Network Camera استفاده کرد . دوربین هایی برای دفاتر کوچک ،خانه ها ، طلا فروشیها و …. وجود دارد همینطور دوربینهایی برای کارخانه ها، سازمانها ، خطوط تولید ، سوله ها ، گاوداریها ، مرغداریها و … نیز موجود است .
آیا در Network Camera می توان تصاویر را ذخیره کرد ؟
بله – دوربین های تحت شبکه ( Network Camera ) دارای جایگاهیبرای اتصال کارتهای حافظه SD Card هستند تا بتوان تصاویر را بصورت عکس در آن ذخیرهکرد . شما می توانید با یک کارت SD با ظرفیت 2G ( دو گیگا بایت ) حدود 55/000 ( پنجاه و پنج هزار ) عکس را با وضوح تصویر480 * 640 نگهداری کنید . این دوربین ها می توانند با زمانبندی داده شده تا 80 روزاطلاعات تصویری را در خود نگهداری کنند . می توان تنظیم کرد که دوربین هر 2 دقیقه یک عکس از محل مورد نظر بگیرد و آنرا ذخیره کند یا توسط ایمیل به آدرس مورد نظرارسال کند .
چگونه میتوان چند Network Camera را مدیریت کرد ؟
برای مدیریت چند دوربین تحت شبکه نرم افزاری مخصوص این دوربین ها وجود دارد که می تواندتا 16 عدد دوربین را علاوه بر نمایش ، مدیریت و ذخیره سازی کند .
یک Network Camera به چه اینترنتی نیاز دارد ؟
برای استفاده مناسب از این دوربین ها بهتر است از اینترنتهاینوع ADSL بهره برد . که سرعت آن 64 یا 128 یا 256 باشد . برای کیفیت بهتر و سرعتبالاتر بهتر است از ADSL های پرکیفیت و سرعت حداقل 128 بهره برد . گرچه با Dial UP ( اینترنت خانگی ) نیز امکانپذیر است اما کاراییآن تاحد زیادی کاهش می یابد .
یک Network Camera از نوع Wireless چیست ؟
نوعی دوربین تحت شبکه قوی و بسیار پیشرفته است که بدون نیاز بهکابل کشی شبکه می توان صرفا با استفاده از امواج رادیویی به آن متصل شد . شایدبتوان تفاوت دوربین های بیسیم و دوربین های معمولی را با تلفن خانگی و تلفن همراهمقایسه کرد . اولی نیاز به کابل کشی دقیق دارد ولی دومی نیازی ندارد .
POE دردوربین های Network Camera چیست ؟
Power On Ethernet به معنای آن است که دوربین بدون نیاز بهکابل برق با استفاده از کابل شبکهتامین برق می کند و بطور کامل فعال می شود .
Motion Detection در Network Camera یعنی چه ؟
در این حالت ، دوربین به محض تغییر حالت در اجزاء تصویر ومیزان نور آخرین تصویر گرفته شده شروع به تصویر برداری می کند . تصویر به طور موقتدر دوربین ذخیره می شود و یا با ایمیل و یااز طریق انتقال اطلاعات FTP برایشما ارسال می شود .
آیادوربین های Network Camera می توانند صدا را ضبط کنند؟
در این دوربین ها امکان ضبط صدانیز وجود دارد . چون به همراه تصویر ، امکان ضبط صدا نیز فراهم است از این رو ترکیبصدا و تصویر و مشاهده وضعیت دقیق ، شما را در اتخاذ شیوه های موثر بازاریابی یاریمی دهد . برای مثال در فروشگاه ها
آیا میتوان از چند دوربین Network Camera به طور همزمان استفاده کرد؟
بله – بطور همزمان می توان از هر چند دوربین که نیاز استاستفاده کرد . برای مدیریت این دوربین ها بسته به تعداد دوربینهای استفاده شده ،نرم افزار مدیریتی و سخت افزار مناسب ارائه خواهد شد .
آیا میتوان تصاویر این نوع دوربین ها را توسط تلویزیون یا ویدئو مشاهده کرد؟
بله – تمامی دوربین های تحت شبکه قابلیت نصب به ویدئو وتلویزیون را دارند . یعنی بکار گیری مستقیم بدون استفاده از اینترنت یا شبکهکامپیوتری امکن پذیر است . ترمینال خروجی آنالوگ امکان سازگاری دوربین های شبکه ایرا با تجهیزات موجود فراهم می کند . برای مثال شما می توانید تصاویر را رویتلویزیون برسی کرده و سپس آنها را با استفاده از دستگاه ویدئو ضبط نمایید .
سیستم هشدار دهنده دوربین های Network Camera چیست ؟
در بعضی از مدل ها سیستم هشداردهنده و حسگر تشخیص انسان وجود دارد . این حسگر ، انسان و حیوان را از طریق دماشناسایی می کند . در صورت شناسایی این موارد تصاویر توسط ایمیل جهت برسی برای شماارسال می شود .
آیا Network Camera ها توانایی زوم و تغییر زاویه دید هم دارند ؟
بله – این دوربین ها بسته به مدلآنها از 16 برابر تا 42 برابر قابلیت زوم دارند . و بطور کامل قابلیت تغییر دید درجهت افقی و عمودی را دارند .
آیا برای استفاده از Network Camera حتما باید شبکه کامپیوتری داشت ؟
خیر – بدون وجود شبکه کامپیوتری نیز می توان از این دوربین هااستفاده کرد . اما در تعداد محدود . در صورت وجود شبکه تمام قابلیت های این دوربینها در دسترس هستند ولی بدون وجود شبکه به شکل یک دوربین معمولی عمل خواهد کرد .